Sunday 19 March 2017

Alhamdulillah

Assalamualaikum and Hello

Sekarang dah 20 Mac . 4 hari lalu, Result SPM dah pun diumumkan. Syukur kehadrat Ilahi,atas kurniaan nikmatNya yang melimpah ruah ke atas saya. Uhuk.Uhuk. I know you guys are wondering what my result is. Walaupun tak segempak awak semua, tapi saya bersyukur. Alhamdulillah saya mendapat 2A+ , 2A, 2A- , 3B+ dan 1B . 1B itu tak lain tak bukan ialah Biology. :') Saya dan Biologi memang tidak pernah memahami antara satu sama lain. Ya saya tahu, saya ni sejenis gadis jelita yang tidak mempunyai sifat ingin tahu mengenai diri sendiri. Saya tak mengambil tahu kemana dan dari mana makanan yang saya telan pergi. Phew'. 

At first, saya sedikit kecewa sebab saya target lebih. Saya manusia biasa. Saya sedikit hampa. And then, saya bisik kat diri saya, saya encourage myself ,

Allah is the best Planner. He planned my life perfectly, and Saya kena ingat , sometimes Allah tak bagi apa yang kita nak, tapi dia bagi apa yang kita perlukan. 
Ramai yang tegur saya sebab saya ceria je hari tu even result saya jatuh dari yang trial. Saya tahu hidup saya bukan untuk SPM. Saya tak nak bazirkan masa saya pada hari tu dengan kekecewaan. Saya spend betul betul masa saya dengan classmates saya. Saya agak terkilan sebab saya tak sempat nak jumpa orang lain. Sob sob.

Di kesempatan ini, saya nak ucapkan TAHNIAH kepada semua calon SPM 2016. Kita dah struggle bersama sama and apa pun result kita, ini bukan pengakhiran. Rezeki Allah itu luas. Trust Him.

5 comments:

  1. Wahh tahniah N.A.N.A....good job!

    Selamat maju jaya pada masa hadapan :)

    ReplyDelete
  2. Tahniah Nana πŸ’, keputusan tu kira bagus tau.. so apa plan seterusnya?

    Whatever it is, sis doakan selamat maju jaya.. All the best to you dear 😍

    ReplyDelete
  3. Tahniah, walaupun lambat wish.

    Takpe, kita dh usaha Yang terbaik, Allah je tau berapa kuatnya usaha kita.

    Biarkan orang tengok hasil, Allah tengok usaha bukan hasil.Kita bukan nak puaskan manusia, kita nak puaskan Allah. Btw good luck in life insya Allah😊

    ReplyDelete

Let us share our thoughts together ;)

Visit Time !

© Copyright 2017 | ALL Right Reserved to BlackSwan